4 tipy, jak na lokální SEO

4 tipy, jak na lokální SEO

Vlastníte restauraci, lékárnu, květinářství nebo kadeřnictví a chcete získat více zákazníků? Pak byste se měli zaměřit na lokální SEO, které vám pomůže cílit na lidi ve vašem okolí. Přečtěte si 4 tipy, jak na lokální SEO a buďte si jistí, že vás zákazníci bezpečně najdou. 

Co je to lokální SEO?

Lokální SEO je pro vás důležité ve chvíli, kdy chcete cílit na lidi ve vašem fyzickém okolí.

Představte si například, že vlastníte květinářství v Brně a chcete, aby o vašem podniku vědělo víc lidí, než jen vaši kamarádi a jejich známí. Jak toho docílíte? Třeba tak, že jakmile někdo zadá do Google nebo Seznam vyhledávače „květinářství Brno“, váš obchod se zobrazí na prvních příčkách ve vyhledávání. A přesně s tím, vám pomůže lokální SEO.

Jak lokální SEO funguje?

Přemýšleli jste někdy nad tím, že Google vám vždycky vyhledá podniky podle toho, kde se zrovna nacházíte, aniž byste konkrétní místo zmínili při vyhledávání? Je to kvůli tomu, že využívá vaši polohu a podle té vám pak generuje výsledky (samozřejmě, pokud to vyhledávači umožníte).

Ale co když se v okolí nachází víc podniků, které odpovídají hledanému dotazu? Pak Google bere v potaz i další aspekty, než je jen poloha uživatele. Jaké to jsou?

  • Množství a obsah recenzí od uživatelů.
  • Správné a detailní údaje na firemním profilu na Googlu.
  • Konzistentnost kontaktních údajů na všech kanálech, kde je uvádí
  • Aktuální vytíženost podniků v okolí.

Jak ovládnout lokální SEO?

Většinu výše zmíněných faktorů můžete snadno ovlivnit a posunout svoje stránky na vyšší příčky ve vyhledávání. Tady jsou 4 konkrétních tipy.

1. Vyplňte svůj Firemní profil na Google (dříve Moje firma na Googlu)

Vytvoření a vyplnění Firemního profilu na Googlu je první a úplně základní krok, bez kterého se dál nepohnete. A máme pro vás dobrou zprávu – je to snadné a zdarma. Postačí vám k tomu běžný Google účet a vyplnění údajů o vaší firmě.

Jaké informace můžete na svém Firemním profilu sdílet? Kromě základních údajů, jako je název firmy, adresa, telefonní číslo a otevírací doba, můžete přidat i fotografie a logo vaší společnosti. Nezapomeňte ani na vyplnění kategorie firmy.

Tip: Přestože většina lidí vyhledává přes Google, doporučujeme vyplnit profil i na Firmy.cz, který je určený pro vyhledávání na Seznamu.

2. Poskytujte konzistentní informace

Ať už se rozhodnete vyplnit si profil na Google My Business, na Firmy.cz, nebo v dalších katalozích, ujistěte se, že máte všude správné a aktuální informace.

Pro Google je důležité uživatelům poskytovat pravdivé a relevantní informace. Když budete mít na svých webovkách uvedenou jinou otevírací dobu než na Firemním profilu, Google vyhodnotí vaše informace jako nerelevantní a nebude vás zobrazovat na předních příčkách ve vyhledávání.

3. Získejte kladné recenze

Věděli jste, že recenze si čte před nákupem vprůměru 9 z10 lidí? A že pro 88 % lidí jsou recenze stejně důvěryhodným zdrojem jako doporučení od známých? Teď už asi věříte, že získávat pozitivních recenzí je pro vaše úspěšné podnikání důležité.

Představte si to z druhé strany. Chcete najít ono květinářství v Brně a na Googlu na vás vyskočí tři květinářství. Jedno z nich má hodnocení 4,8 a 152 recenzí, zatímco ostatní dvě mají podobně vysoké hodnocení, ale jen 10 recenzí. Tak co, které si vyberete?

4. Nezapomeňte na lokálně relevantní klíčová slova

Jestli jste se někdy aspoň trochu o SEO zajímali, tak víte, jak je důležité používání klíčových slov. Pro lokální SEO je dobré používat klíčová slova, která se týkají nejen vašeho oboru podnikání, ale právě i místa, kde podnikáte.

O jaká slova jde?

  • Název města nebo obce.
  • Konkrétní část mě
  • Místní památky a zajímavosti.
  • Lokální kulturní a sportovní události.
  • Názvy místních firem, škol a dalších institucí.

Lokálně relevantní klíčová slova používejte nejen na svém webu, ale i na Firemním profilu na Googlu a v dalších katalozích.

Posuňte svůj web na přední příčky ve vyhledávání

Lokální SEO je jen kapka v moři; existuje celá řada způsobů, jak můžete optimalizovat svůj web pro vyhledávače. Optimalizace nezahrnuje jen správné používání klíčových slov, ale i strategický přístup k obsahu, technické zlepšení webu, optimalizaci pro mobilní zařízení a mnohem více. Pokud chcete posunout svůj web na přední příčky, obraťte se na profesionály, kteří přesně vědí, jak na to. Cena, na kterou SEO vyjde, se vám vrátí v podobě zvýšení prodejů o několik desítek procent.

Zdroj obrázku: WrightStudio / stock.adobe.com

Poradňa

Potrebujete radu? Chcete pridať komentár, doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥